Regulamin świadczenia usług

Warszawa, dnia 19.05.2025r.

 

  • 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
  1. Niniejszy regulamin świadczenia usług (dalej: „Regulamin Świadczenia Usług”) reguluje sposób udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy: TELEMED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie przy ul. Łukaszczyka 34 lok. 25, 02-781 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000736577, posiadającą numery: REGON: 380535123 i NIP: 9512464233 (zwaną dalej: „TELEMED”), wpisany do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego, nr księgi 000000289958 oraz zasady korzystania z portalu telemed.pl przez użytkowników.
  2. TELEMED podaje następujące dane kontaktowe:
    • adres e-mail: kontakt@telemed.pl;
    • numer telefonu: 661 269 472;
    • adres korespondencyjny: Łukaszczyka 34 lok. 25, 02-781 Warszawa.
  3. TELEMED działając jako podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą w zakładzie leczniczym pod nazwą „MÓJDOKTOR.PL” za pośrednictwem portalu telemed.pl (zwanego w dalszej części również „Portalem”).
  4. Niniejszy Regulamin Świadczenia Usług jest stale, nieodpłatnie udostępniany na stronie internetowej telemed.pl za której pośrednictwem jej użytkownicy mogą pozyskać, odtwarzać i utrwalać treść niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług.
  5. Przestrzeganie niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług jest warunkiem korzystania ze strony internetowej telemed.pl i z usług świadczonych przez TELEMED.

 

  • 2 USŁUGI ŚWIADCZONE ZA POŚREDNICTWEM PORTALU
  1. pl jest portalem internetowym służącym do udzielania przez TELEMED wskazanych w niniejszym Regulaminie Świadczenia Usług świadczeń zdrowotnych, w zakresie wynikającym z regulaminu organizacyjnego dostępnego pod adresem www.telemed.pl (dalej: „Regulamin Organizacyjny”), za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności.
  2. TELEMED świadczy następujące usługi na rzecz użytkowników:
    • usługa dostępu do Portalu telemed.pl i przeglądania jego treści,
    • usługa konto pacjenta,
    • usługi teleporady:
      1. konsultacja lekarska,
      2. e-skierowanie,
      3. e-recepta,
      4. e-zwolnienie.
  1. Dostęp do Portalu i korzystanie z Portalu wymagają dostępu do urządzenia końcowego (komputera stacjonarnego, komputera przenośnego, smartfonu, tabletu itp.) z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową (typu Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Internet Explorer, Microsoft Edge, Safari lub innej podobnej) w aktualnej wersji, posiadanie adresu poczty elektronicznej i dostępu do komunikatora poczty elektronicznej; włączonej (w przeglądarce na urządzeniu końcowym) obsługi JavaScript, włączonej obsługi plików cookies.
  2. Połączenia telefoniczne wykonywane w ramach świadczonych usług mogą następować z numerów zastrzeżonych; w zależności od ustawień danego telefonu odbieranie połączeń zastrzeżonych skierowanych do użytkownika może wymagać odblokowania stosownej funkcji w telefonie użytkownika.
  3. Usługa dostępu do Portalu i możliwości przeglądania jej treści jest dostępna dla wszystkich użytkowników na równych zasadach wynikających z niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług.
  4. Korzystanie z Portalu przez użytkowników jest możliwe:
    • w zakresie usług teleporady: 7 dni w tygodniu, w godzinach od 08:00 do 22:00; przy czym zamówienia składane po tym czasie są obsługiwane następnego dnia, zgodnie z kolejnością wpływu;
    • w pozostałym zakresie: przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  5. Czas oczekiwania na realizację usługi teleporady rozumiany jako czas od chwili zawarcia umowy (a w wypadku konieczności przekazania dodatkowych informacji lub dokumentów – od chwili ich przesłania w sposób zgodny z niniejszym Regulaminem Świadczenia Usług) do chwili wykonania połączenia przez lekarza jest następujący:
    • Czas oczekiwania na realizację usługi konsultacji lekarskiej: od 15 min do 6h;
    • Czas oczekiwania na realizację usługi e-zwolnienia i e-skierowania: od 15 min do 3h;
    • Czas oczekiwania na realizację usługi e-recepty: od 15 min do 3h.
  6. Usługi dostępu do Portalu i możliwości przeglądania jego treści, założenia konta pacjenta są świadczone nieodpłatnie.
  7. Usługa teleporady jest dostępna wyłącznie dla użytkowników będących osobami fizycznymi, które osiągnęły pełnoletniość oraz mają pełną zdolność do czynności prawnych.
  8. Usługa teleporady jest odpłatna. Ceny Usług są podane w Portalu i w Cenniku stale udostępnianym na stronie internetowej telemed.pl.
  9. Ogólnodostępne treści znajdujące się w Portalu, w tym informacje i artykuły o tematyce medycznej, nie stanowią porady ani zamiennika konsultacji lekarskiej.
  10. Szczegółowe warunki świadczenia usługi teleporady są określone w § 5 niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług.

 

  • 3 KONTO PACJENTA
  1. Użytkownik może założyć indywidulane konta pacjenta, dostępne za pośrednictwem Portalu po zalogowaniu.
  2. Każdy użytkownik może założyć tylko jedno konto pacjenta w Portalu.
  3. Dokonanie rejestracji konta pacjenta na rzecz innej osoby jest niedozwolone.
  4. W celu założenia indywidualnego konta pacjenta użytkownik dokonuje rejestracji w Portalu podając następujące dane osobowe:
  • imię i nazwisko;
  • data urodzenia;
  • PESEL;
  • płeć;
  • adres e-mail;
  • numer telefonu.
  1. Podanie nieprawdziwych danych stanowi naruszenie postanowień niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług i stanowi podstawę odmowy świadczenia usługi teleporady. Podanie danych innej osoby może stanowić podstawę odpowiedzialności prawnej, w tym karnej, osoby posługującej się takimi danymi.
  2. Użytkownik ma obowiązek niezwłocznie zaktualizować podane dane w przypadku ich zmiany.
  3. Użytkownik może skorzystać ze świadczonych przez TELEMED usług teleporady i dokonać rejestracji na teleporadę bez konieczności rejestracji w Portalu konta pacjenta.
  4. Konto pacjenta zapewnia trwałe przechowywanie:
    • wprowadzonych przez użytkownika danych oraz informacji;
    • historii udzielanych użytkownikowi przez TELEMED świadczeń zdrowotnych;
    • potwierdzeń zawartych z TELEMED umów;
    •  
  5. Warunkiem założenia konta pacjenta przez użytkownika, jak również dokonania rejestracji na teleporadę bez założenia konta pacjenta i zawarcia umowy w przedmiocie wykonania usługi teleporady jest:
  • zapoznanie się i akceptacja przez użytkownika treści niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług;
  • zapoznanie się i akceptacja przez użytkownika polityki prywatności, o której mowa w § 15 niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług;
  • złożenie przez użytkownika oświadczenia, że podane przez niego dane są kompletne i zgodne z prawdą;
  • złożenie przez użytkownika oświadczenia, że użytkownik jest osobą pełnoletnią i posiada pełną zdolność do czynności prawnych;
  • złożenie przez użytkownika oświadczenia, że użytkownik wyraża zgodę na wykonanie usługi teleporady przez TELEMED w pełni i akceptuje utratę uprawnienia do odstąpienia od umowy zawartej na odległość;
  • zapoznanie się przez użytkownika z treścią następujących informacji oraz złożenie oświadczenia, że zostały mu one udzielone:
    1. po wykonaniu usługi teleporady przez TELEMED w pełni użytkownik utraci prawo do odstąpienia od zawartej na odległość umowy na jej wykonanie;
    2. po wypełnieniu i złożeniu formularza rejestracyjnego lekarz skontaktuje się z użytkownikiem telefonicznie lub za pomocą innych oznaczonych środków komunikacji na odległość, celem przeprowadzenia konsultacji;
    3. nieodebranie połączenia, o którym mowa w lit. b powyżej, będzie skutkowało brakiem możliwości przeprowadzenia konsultacji lekarskiej, wystawienia e-recepty, e-skierowania lub e-zwolnienia;
    4. zawarcie umowy w przedmiocie świadczenia na rzecz użytkownika usługi teleporady nie gwarantuje uzyskania e-recepty, e-zwolnienia lub e-skierowania, a ewentualna odmowa ich wystawienia przez lekarza nie stanowi podstawy do zwrotu płatności na rzecz użytkownika;
    5. lekarz może postawić diagnozę, jak również podjąć decyzję w przedmiocie wystawienia lub odmowy wystawienia e-recepty, e-skierowania lub e-zwolnienia, a także decyzję co do ewentualnych zaleceń w przedmiocie ilości i dawkowania ewentualnych leków po analizie formularza ankiety i ewentualnie dodatkowej dokumentacji medycznej, jak również po przeprowadzeniu konsultacji lub zdalnego badania;
    6. w przypadku odmowy wystawienia wnioskowanej przez użytkownika e-recepty, e-zwolnienia lub e-skierowania, lekarz poinformuje pacjenta o przyczynach odmowy, w szczególności o względach medycznych, które za tym przemawiają, ewentualnie o przyczynach zmiany dawki lub postaci leku, a także o ewentualnej konieczności wykonania przez pacjenta dodatkowych badań lub odbycia stacjonarnej konsultacji lekarskiej.
  1. Dane logowania do konta pacjenta są prywatne i poufne. TELEMED oświadcza, iż nie ma dostępu do hasła do konta pacjenta, a użytkownik zobowiązany jest do dołożenia należytej staranności w celu ochrony danych logowania przed dostępem osób nieuprawnionych.
  2. Zabronione jest udostępnianie przez użytkownika dostępu do indywidualnego konta pacjenta osobom trzecim, jak również korzystanie z kont pacjenta należących do innych użytkowników.
  3. Użytkownik może w każdym czasie bez podawania przyczyny zrezygnować z konta pacjenta. W tym celu użytkownik powinien skontaktować się z TELEMED za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@telemed.pl składając dyspozycję usunięcia konta pacjenta.
  4. Usunięcie danego konta pacjenta nie uniemożliwia użytkownikowi założenia nowego konta pacjenta.
  5. W przypadku uzasadnionego podejrzenia, iż dane osobowe podane podczas rejestracji konta pacjenta są niezgodne z prawdą, niekompletne lub konto pacjenta jest wykorzystywane przez nieuprawnioną osobę trzecią, TELEMED zastrzega sobie prawo do zablokowania dostępu do konta pacjenta do czasu wyjaśnienia wątpliwości, w szczególności do czasu przeprowadzenia weryfikacji tożsamości użytkownika.
  6. W przypadku podejrzenia przez lekarza podszycia się przez użytkownika pod inna osobę lekarz może zażądać od użytkownika poddania się weryfikacji tożsamości. TELEMED zastrzega, że w przypadku braku poddania się przez użytkownika weryfikacji tożsamości, konto pacjenta może zostać usunięte.
  7. W przypadku podejrzenia, iż osoba trzecia pozyskała login i hasło do konta pacjenta użytkownik powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt pod adresem mailowym kontakt@telemed.pl.

 

  • 4 OŚWIADCZENIE

TELEMED nie weryfikuje statusu ubezpieczenia i uprawnień do refundacji użytkowników, w związku z czym świadczenia zdrowotne nie są objęte finansowaniem przez Narodowy Fundusz Zdrowia, a leki objęte e-receptą wystawioną w ramach wykonywanych na rzecz użytkownika usług nie podlegają refundacji.

 

  • 5 ZASADY UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
  1. Świadczenia zdrowotne oferowane przez TELEMED obejmują wyłącznie udzielanie świadczeń, których charakter oraz specyfika pozwala przyjąć, że zgodnie z aktualną wiedzą medyczną i stanem zdrowia użytkownika jako pacjenta mogą one być udzielane za pomocą systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, tj. w formie teleporady obejmującej konsultacje medyczne, wystawianie e-recept, e-skierowań i e-zwolnień.
  2. Teleporady oferowane przez TELEMED obejmują w szczególności udzielanie świadczeń z następującego zakresu:
    • Porada lekarza-specjalisty:
      1. Internisty,
      2. Medycyny pracy,
      3. Pediatry,
      4. Seksuologa,
      5. Alergologa,
      6. Ginekologa,
      7. Urologa,
    • Porada lekarza POZ,
    • Porada lekarza POZ w zakresie profilaktyki zdrowotnej i promocji zdrowia,
    • Porada pielęgniarska oraz położnej.
  3. Teleporady są udzielane przez lekarzy posiadających wymagane kwalifikacje, potwierdzone odpowiednimi dokumentami, działających zgodnie z:
    • posiadaną wiedzą medyczną i standardami postępowania;
    • zachowaniem należytej staranności;
    • Kodeksem Etyki Lekarskiej;
    • ustawą z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty;
    • ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
    • ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t. j. Dz. U. z 2024 r.
      799 ze zm.);
    • ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U z 2019 r. poz. 1781 ze zm.);
    • innymi przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
  4. TELEMED zobowiązuje się każdorazowo do prawidłowego prowadzenia dokumentacji medycznej użytkownika jako pacjenta zgodnie z przepisami prawa, w tym ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, która jest przechowywana i udostępniana przez TELEMED w celu udzielania świadczeń zdrowotnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Strony są zobowiązane zapewnić ochronę danych zawartych w dokumentacji.
  5. Podczas udzielania świadczeń zdrowotnych może być konieczne podanie przez użytkownika w szczególności szczegółów dotyczących jego stanu zdrowia oraz ewentualnej historii choroby.
  6. Wszelkie informacje w toku udzielania świadczeń zdrowotnych są przekazywane pomiędzy lekarzem a użytkownikiem za pomocą środków porozumiewania się na odległość, tj.: telefonicznie lub za pomocą połączenia audio-video; w szczególności lekarz może przeprowadzić badanie za pomocą tychże technologii.
  7. Teleporady nie mają na celu pełnego zastąpienia wizyty stacjonarnej, w szczególności relacji z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej czy lekarzem opieki specjalistycznej ani spełniania funkcji zakładu opiekuńczo-leczniczego.
  8. Jeżeli istnieją ku temu wskazania medyczne, w szczególności w przypadku uzasadnionego podejrzenia bezpośredniego zagrożenia zdrowia lub życia użytkownika, lekarz niezwłocznie wezwie służby ratunkowe do miejsca, w którym według jego wiedzy znajduje się użytkownik – bez konieczności wyrażania zgody przez użytkownika.
  9. W sytuacji powzięcia przez użytkownika uzasadnionego podejrzenia bezpośredniego zagrożenia jego zdrowia lub życia, winien on jak najszybciej wezwać służby ratunkowe z pominięciem Portalu.
  10. Teleporady udzielane są na podstawie przeprowadzonego z użytkownikiem wywiadu o stanie zdrowia, ewentualnej historii choroby i innych udzielonych przez użytkownika informacji.
  11. Każdorazowo teleporada jest poprzedzona wypełnieniem przez użytkownika ankiety oraz przesłaniem jej za pośrednictwem Portalu.
  12. Wypełnienie i przesłanie ankiety jest warunkiem udzielenia świadczenia zdrowotnego przez TELEMED.
  13. Ankieta służy do zebrania informacji o stanie zdrowia użytkownika jako pacjenta, przyjmowanych lekach, przebytych chorobach, przebytym i trwającym leczeniu, oraz innych danych medycznych, jak również danych, o których mowa w § 3 ust. 4 niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług.
  14. Na podstawie ankiety lekarz dokonuje wstępnej analizy medycznej danego przypadku klinicznego w szczególności w celu określenia kwalifikowalności danego przypadku klinicznego do udzielenia świadczenia w formie wybranego przez użytkownika rodzaju teleporady. Po dokonaniu wstępnej analizy medycznej, w przypadku zaistnienia konieczności uzyskania przez lekarza dodatkowych informacji lub dokumentów (w tym dokumentacji medycznej), użytkownik zostanie o tym fakcie poinformowany i poproszony o ich uzupełnienie za pośrednictwem Portalu, poczty elektronicznej lub innych środków porozumiewania się na odległość.
  15. Lekarz po zapoznaniu się z ankietą może zdecydować w szczególności, że dany przypadek kliniczny wymaga wizyty stacjonarnej, konsultacji lekarskiej ze specjalistą lub specjalistycznej pomocy lekarskiej innego rodzaju, które wykraczają poza zakres świadczeń zdrowotnych udzielanych przez TELEMED, oraz zalecić użytkownikowi odbycie takiej wizyty, konsultacji lub uzyskanie tego rodzaju pomocy lekarskiej, w innej placówce opieki zdrowotnej poza TELEMED, ze wskazaniem użytkownikowi możliwych sposobów jej uzyskania w takich placówkach.
  16. W sytuacji, o której mowa w ust. 15 powyżej, w przypadku zalecenia użytkownikowi w ramach teleporady odbycia specjalistycznej konsultacji lekarskiej lub uzyskania innego świadczenia zdrowotnego w innej placówce opieki zdrowotnej, świadczenie zdrowotne TELEMED uznaje się za wykonane, a uiszczona opłata nie podlega zwrotowi.
  17. Po przesłaniu przez użytkownika kompletnego formularza ankiety i dokonaniu wstępnej analizy medycznej przypadku klinicznego lekarz udzielający świadczenia kontaktuje się z użytkownikiem celem przeprowadzenia konsultacji lub przeprowadzenia badania.
  18. Teleporady udzielane są w czasie, o którym mowa w § 2 ust. 6 i 7 niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług.
  19. W przypadku konieczności dłuższego niż określony zgodnie z poprzednim ustępem oczekiwania przez użytkownika na udzielenie teleporady użytkownik zostanie poinformowany za pośrednictwem Portalu (lub poczty elektronicznej bądź wiadomości sms w przypadku braku rejestracji konta użytkownika) o możliwym terminie nawiązania połączenia.
  20. W wypadku, o którym mowa w ustępie poprzednim, użytkownikowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy za zwrotem płatności w całości na warunkach określonych w § 13 ust. 10 niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług. Prawo odstąpienia od umowy, o którym mowa w niniejszym ustępie, może być zrealizowane do momentu rozpoczęcia przez lekarza teleporady, za co uznaje się wykonanie pierwszego połączenia do użytkownika, niezależnie od tego, czy zostanie ono odebrane.
  21. Zawarcie umowy w przedmiocie udzielenia teleporady odbywa się w następujący sposób:
    • po wejściu do Portalu, użytkownik wybiera żądaną usługę;
    • użytkownik wybiera opcję zamówienia usługi jako gość, tj. bez zakładania konta pacjenta, lub w ramach konta pacjenta, w takim wypadku konieczne jest jego założenie i dokonanie rejestracji zgodnie z treścią postanowień § 3 niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług;
    • użytkownik wypełnia ankietę udzielając odpowiedzi na pytania znajdujące się w formularzu;
    • użytkownik dodaje dotychczasową dokumentację medyczną – jeśli takowa istnieje;
    • po akceptacji treści formularza użytkownik zostanie skierowany do panelu płatności, gdzie może zapłacić za usługę;
    • po zaksięgowaniu płatności na koncie TELEMED zamówienie użytkownika wraz z jego danymi zostają przesłane do odpowiedniego lekarza, który następnie udzieli świadczenia w ramach teleporady.
  22. Umowa jest uważana za zawartą z chwilą dokonania płatności przez użytkownika.
  23. Standardowy czas trwania teleporady wynosi do 15 minut (jedna jednostka czasu), jednakże może być on wydłużony w wypadku, gdy ze względu na okoliczności, w tym stan zdrowia użytkownika, jest to niezbędne do prawidłowego wykonania danego świadczenia zdrowotnego i z tego tytułu żadnej ze Stron nie przysługują żadne prawa ani obowiązki.
  24. W przypadkach, gdy lekarz zwróci się do użytkownika o przekazanie dodatkowych informacji lub dokumentów, na warunkach, o których mowa w ust. 14 niniejszego paragrafu, zaś użytkownik nie udzieli pełnej odpowiedzi lub nie dostarczy kompletnej dokumentacji w czasie 24 godzin, to e-recepta, e-zwolnienie lub e-skierowanie nie będą mogły być wystawione, a konsultacja lekarska nie będzie mogła być zrealizowana. W takim wypadku użytkownikowi przysługuje zwrot środków na zasadzie i w zakresie określonym w § 13 ust. 13-16 niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług.
  25. TELEMED zastrzega sobie prawo do odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego lub odstąpienia od udzielania świadczenia przez lekarza, jeżeli istnieją ku temu poważne powody, tj. w szczególności w przypadku rażąco sprzecznego z zasadami współżycia społecznego zachowania użytkownika, w przypadku gdy lekarz nie ma pewności co do tożsamości użytkownika, a dokonanie jednoznacznej weryfikacji tożsamości nie jest możliwe, gdy zachodzi uzasadnione podejrzenie przekazywania przez użytkownika nieprawdziwych lub niekompletnych informacji. W przypadku odmowy lub odstąpienia od udzielania świadczenia, lekarz ma obowiązek uzasadnić i odnotować ten fakt w dokumentacji medycznej, dostatecznie wcześnie uprzedzić o tym użytkownika i wskazać realne możliwości uzyskania tego świadczenia u innego lekarza lub w podmiocie leczniczym. W takim wypadku użytkownikowi przysługuje zwrot środków na zasadzie i w zakresie określonym w § 13 ust. 13-16 niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług.
  26. Uprawnienie, o którym mowa w poprzednim ustępie, nie może być realizowane w sytuacji, gdy zwłoka w udzieleniu pomocy lekarskiej mogłaby spowodować niebezpieczeństwo utraty życia, ciężkiego uszkodzenia ciała lub ciężkiego rozstroju zdrowia.
  27. TELEMED nie wymaga od użytkownika złożenia kaucji lub udzielenia innych gwarancji finansowych w celu wykonania umowy.

 

  • 6 KONSULTACJA LEKARSKA
  1. TELEMED oferuje możliwość skorzystania przez użytkownika z usługi konsultacji lekarskiej w ramach teleporady.
  2. W ramach usługi konsultacji lekarskiej użytkownik może uzyskać poradę lub badanie lekarskie prowadzone w sposób zdalny, które będzie mu udzielone każdorazowo po przeprowadzeniu przez lekarza wstępnej analizy medycznej przypadku klinicznego na podstawie przekazanych przez użytkownika informacji i dokumentów.
  3. W ramach usługi konsultacji lekarska – jeśli w danym przypadku lekarz uzna to za zasadne i celowe – po dokonaniu konsultacji lub badania użytkownikowi może być wystawiona e-recepta, e-skierowanie lub e-zwolnienie, bez konieczności uiszczania przez użytkownika dodatkowych opłat.
  4. Wystawianie e-recept, e-skierowań lub e-zwolnień w ramach usługi konsultacji lekarskiej odbywa się na zasadach wskazanych w § 7, § 8 i § 9 niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług, które to postanowienia stosuje się odpowiednio z zastrzeżeniem odrębności wynikających z treści niniejszego paragrafu.
  5. Po wypełnieniu formularza i opłaceniu usługi konsultacji lekarskiej lekarz kontaktuje się z użytkownikiem telefonicznie (kontakt może nastąpić z numeru zastrzeżonego) na podany przez użytkownika w formularzu numer telefonu, jednakże w razie zajścia uzasadnionej konieczności lekarz może zdecydować o innej formie połączenia, w szczególności o połączeniu audio-video za pomocą dostępnych kanałów, o czym użytkownik zostanie przez niego zawiadomiony.
  6. Niemożność nawiązania kontaktu z użytkownikiem uniemożliwia wykonanie usługi konsultacji lekarskiej.
  7. Po trzech bezskutecznych próbach nawiązania połączenia lekarz odstąpi od dalszych prób. W takim wypadku użytkownikowi przysługuje zwrot środków w zakresie i na zasadach określonych w § 13 ust. 13-16 niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług.
  8. W ramach usługi konsultacji lekarskiej lekarz może odmówić wystawienia żądanej przez użytkownika e-recepty, e-zwolnienia lub e-skierowania lub przepisać inny lek, lek w ilości mniejszej lub w innej postaci niż wnioskowana przez użytkownika, w szczególności w wypadku, gdy zgodnie z jego fachową oceną i wiedzą medyczną nie zachodzą wyraźne wskazania do ich wystawienia, występują przeciwskazania medyczne co do stosowania danego leku, lekarz poweźmie wątpliwości natury medycznej co do stanu zdrowia użytkownika lub w wypełnionej ankiecie występują nie dające się usunąć błędy. W takim wypadku środki za dokonaną konsultację lekarską nie podlegają zwrotowi. W przypadku, o którym mowa w niniejszym ustępie, lekarz poinformuje użytkownika o przyczynach odmowy udzielenia świadczenia lub zmiany rodzaju, ilości albo postaci leku, a także o sposobie dalszego postępowania, w tym konieczności uzyskania dodatkowych badań lub odbycia stacjonarnej konsultacji lekarskiej.

 

  • 7 E-RECEPTA
  1. TELEMED oferuje możliwość skorzystania przez użytkownika z usługi e-recepty w ramach teleporady.
  2. W ramach usługi e-recepty użytkownikowi przysługuje prawo wskazania nazwy leku, na który chciałby uzyskać e-receptę, lub do pozostawienia wyboru leku lekarzowi. Użytkownik może dokonać wyboru, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, w toku rejestracji na usługę e-recepty.
  3. TELEMED zastrzega, że wskazanie nazwy leku przez użytkownika nie jest wiążące dla lekarza, który każdorazowo dokonuje samodzielnej oceny co do rodzaju leku, kierując się w szczególności zasadami wiedzy medycznej i dobrem użytkownika jako pacjenta.
  4. Każdorazowo w przypadku wyboru usługi e-recepty przez użytkownika, może ona być wystawiona przez lekarza jedynie po uprzednio przeprowadzonej:
    • analizie danego przypadku klinicznego na podstawie przekazanych przez użytkownika informacji i dokumentów oraz
    • konsultacji lub zdalnym badaniu.
  5. W wypadku wybrania usługi e-recepty teleporada ogranicza się do wykonania czynności wskazanych w ustępie poprzednim, stwierdzenia przez lekarza istnienia podstaw lub braku podstaw do wystawienia e-recepty i jej wystawienia lub odmowy wystawienia. Stwierdzenie w toku teleporady przez lekarza braku podstaw do wystawienia e-recepty i odmowa jej wystawienia stanowi wykonanie usługi.
  6. E-recepta jest zapisywana w internetowym koncie pacjenta, zaś kod recepty umożliwiający zrealizowanie e-recepty w aptece przesyłany jest użytkownikowi za pośrednictwem portalu, pocztą elektroniczną lub sms.
  7. W celu skorzystania z możliwości zapisania i odczytania e-recepty w internetowym koncie pacjenta konieczne jest dokonanie rejestracji na stronie pacjent.gov.pl.
  8. Na prośbę użytkownika oraz w wypadku, gdy wydanie e-recepty w sposób opisany powyżej jest niemożliwe, e-recepta może zostać wydana jako wydruk informacyjny i wysłana do użytkownika przesyłką poleconą za pośrednictwem operatora pocztowego, za zwrotem kosztów przesyłki.
  9. Daty ważności e-recept liczone począwszy od daty wystawienia lub od wyznaczonej daty realizacji wynikają z przepisów prawa powszechnie obowiązującego i są zależne do rodzaju leku, tj. wynoszą:
    • antybiotyk – 7 dni;
    • preparaty immunologiczne – 120 dni;
    • pozostałe leki – 30 dni,

z zastrzeżeniem, że e-recepta może być również ważna przez 365 dni w przypadku sporządzenia przez lekarza stosownej adnotacji, przy czym pierwsze opakowanie leku musi zostać wykupione nim minie 30 dni od daty wystawienia e-recepty.

  1. TELEMED nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości realizacji e-recepty w aptece z przyczyn od niego niezależnych, tj. w szczególności z przyczyn braku dostępności leku.
  2. Zastrzega się, iż lekarz może odmówić wystawienia e-recepty na leki o działaniu narkotycznym, nasennym z benzodiazepiną, testosteron lub na inne leki psychoaktywne, jeśli w trakcie konsultacji lub badania lekarskiego nie zostanie stwierdzone, że:
    • istnieją podstawy medyczne do wystawienia e-recepty i
    • brak jest przeciwwskazań do wystawienia e-recepty i
    • wystawienie e-recepty następuje w celu kontynuacji leczenia.
  3. Lekarz może wystawić e-receptę na preparat zawierający środek odurzający grupy I-N lub II-N, substancję psychotropową grupy II-P, III-P lub IV-P lub prekursor kategorii 1:
    • po weryfikacji za pośrednictwem systemu, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, lub
    • po zebraniu wywiadu od pacjenta,

z których wynikać będzie, że ilość i rodzaj leków przepisanych na receptach uprzednio wystawionych i zrealizowanych przez użytkowników nie jest wystarczająca dla prawidłowego prowadzenia farmakoterapii.

  1. Po wypełnieniu formularza i opłaceniu usługi lekarz kontaktuje się z użytkownikiem telefonicznie (kontakt może nastąpić z numeru zastrzeżonego) na podany przez użytkownika w formularzu numer telefonu, jednakże w razie zajścia uzasadnionej konieczności lekarz może zdecydować o innej formie połączenia, w szczególności o połączeniu audio-video, o czym użytkownik zostanie przez niego zawiadomiony.
  2. Niemożność nawiązania kontaktu z użytkownikiem, uniemożliwia wykonanie usługi.
  3. Po trzech bezskutecznych próbach nawiązania połączenia, lekarz odstąpi od dalszych prób. W takim wypadku użytkownikowi przysługuje zwrot środków w zakresie i na zasadach określonych w § 13 ust. 13-16 niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług.
  4. W wypadku stwierdzenia przez lekarza w toku teleporady braku podstaw do wystawienia e-recepty i odmowy jej wystawienia, użytkownikowi nie przysługuje zwrot środków.
  5. W wypadku odmowy wystawienia przez lekarza użytkownikowi e-recepty na lek wskazany przez użytkownika i wystawienia e-recepty na inny lek lub lek w innej użytkownika lub w innej ilości niż wskazany przez pacjenta, usługę uważa się za zrealizowaną i użytkownikowi nie przysługuje zwrot środków.

 

  • 8 E-ZWOLNIENIE
  1. TELEMED oferuje możliwość skorzystania przez użytkownika z usługi e-zwolnienia w ramach teleporady.
  2. W toku rejestracji na usługę e-zwolnienia użytkownik wskazuje w szczególności okres, na który chciałby uzyskać zwolnienie.
  3. TELEMED zastrzega, że wskazanie przez użytkownika wnioskowanego okresu zwolnienia nie jest wiążące dla lekarza, który każdorazowo dokonuje samodzielnej oceny zarówno co do zasadności ewentualnego zwolnienia jak i co do jego długości, kierując się w szczególności zasadami wiedzy medycznej.
  4. Każdorazowo w przypadku wyboru usługi e-zwolnienia przez użytkownika, może ono być wystawione przez lekarza jedynie po uprzednio przeprowadzonej:
    • analizie danego przypadku klinicznego na podstawie przekazanych przez użytkownika informacji i dokumentów oraz
    • konsultacji lub zdalnym badaniu.
  5. W wypadku wybrania usługi e-zwolnienia teleporada ogranicza się do wykonania czynności wskazanych w ustępie poprzednim, stwierdzenia przez lekarza istnienia podstaw lub braku podstaw do wystawienia e-zwolnienia i jego wystawienia lub odmowy wystawienia. Stwierdzenie w toku teleporady przez lekarza braku podstaw do wystawienia e-zwolnienia i odmowa jego wystawienia stanowi wykonanie usługi.
  6. E-zwolnienie wystawiane jest w formie elektronicznej i automatycznie przesyłane jest do płatnika składek za pomocą Platformy Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i do systemu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
  7. W przypadku, gdy płatnik składek nie posiada profilu na Platformie Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, lekarz wystawi zwolnienie w formie pisemnej i wyśle je do płatnika składek przesyłką poleconą za pośrednictwem operatora pocztowego, za zwrotem kosztów przesyłki.
  8. Po wypełnieniu formularza i opłaceniu usługi lekarz kontaktuje się z użytkownikiem telefonicznie (kontakt może nastąpić z numeru zastrzeżonego) na podany przez użytkownika w formularzu numer telefonu, jednakże w razie zajścia uzasadnionej konieczności lekarz może zdecydować o innej formie połączenia, w szczególności o połączeniu audio-video, o czym użytkownik zostanie przez niego zawiadomiony.
  9. Niemożność nawiązania kontaktu z użytkownikiem uniemożliwia wykonanie usługi.
  10. Po trzech bezskutecznych próbach nawiązania połączenia, lekarz odstąpi od dalszych prób. W takim wypadku użytkownikowi przysługuje zwrot środków w zakresie i na zasadach określonych w § 13 ust. 13-16 niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług.
  11. W wypadku stwierdzenia przez lekarza w toku teleporady braku podstaw do wystawienia e-zwolnienia i odmowy jego wystawienia, użytkownikowi nie przysługuje zwrot środków.
  12. W wypadku wystawienia użytkownikowi e-zwolnienia na okres inny niż okres wskazany przez użytkownika, usługę uważa się za zrealizowaną i użytkownikowi nie przysługuje zwrot środków.

 

  • 9 E-SKIEROWANIE
  1. TELEMED oferuje możliwość skorzystania przez użytkownika z usługi e-skierowania w ramach teleporady.
  2. W ramach usługi e-skierowania użytkownikowi przysługuje prawo wskazania nazwy badania, na które chciałby uzyskać e-skierowanie.
  3. TELEMED zastrzega, że wskazanie rodzaju badania przez użytkownika nie jest wiążące dla lekarza, który każdorazowo dokonuje samodzielnej oceny co do rodzaju leku, kierując się w szczególności zasadami wiedzy medycznej i dobrem użytkownika jako pacjenta.
  4. Każdorazowo w przypadku wyboru usługi e-skierowania przez użytkownika, może ono być wystawione przez lekarza jedynie po uprzednio przeprowadzonej:
  • analizie danego przypadku klinicznego na podstawie przekazanych przez użytkownika informacji i dokumentów oraz
  • konsultacji lub zdalnym badaniu.
  1. W wypadku wybrania usługi e-skierowania teleporada ogranicza się do wykonania czynności wskazanych w ustępie poprzednim, stwierdzenia przez lekarza istnienia podstaw lub braku podstaw do wystawienia e-skierowania i jego wystawienia lub odmowy wystawienia. Stwierdzenie w toku teleporady przez lekarza braku podstaw do wystawienia e-skierowania i odmowa jego wystawienia stanowi wykonanie usługi.
  2. W ramach usług świadczonych przez TELEMED jako przez prywatny podmiot leczniczy e-skierowanie może być wystawione wyłącznie na badania lub wizyty w ramach prywatnej opieki zdrowotnej, co użytkownik niniejszym akceptuje.
  3. E-skierowanie jest zapisywane w internetowym koncie pacjenta, zaś kod skierowania umożliwiający zrealizowanie e-skierowania przesyłany jest użytkownikowi za pośrednictwem portalu, pocztą elektroniczną lub sms.
  4. W celu skorzystania z możliwości zapisania i odczytania e-skierowania w internetowym koncie pacjenta konieczne jest dokonanie rejestracji na stronie pacjent.gov.pl.
  5. Na prośbę użytkownika oraz w wypadku, gdy wydanie e-kierowania w sposób opisany powyżej jest niemożliwe, e-skierowanie może zostać wydane jako wydruk informacyjny i wysłane do użytkownika przesyłką poleconą za pośrednictwem operatora pocztowego, za zwrotem kosztów przesyłki.
  6. TELEMED nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości realizacji e-skierowania z przyczyn od niego niezależnych, tj. w szczególności z przyczyn braku dostępności miejsc w podmiotach od niego niezależnych.
  7. Po wypełnieniu formularza i opłaceniu usługi lekarz kontaktuje się z użytkownikiem telefonicznie (kontakt może nastąpić z numeru zastrzeżonego) na podany przez użytkownika w formularzu numer telefonu, jednakże w razie zajścia uzasadnionej konieczności lekarz może zdecydować o innej formie połączenia, w szczególności o połączeniu audio-video, o czym użytkownik zostanie przez niego zawiadomiony.
  8. Niemożność nawiązania kontaktu z użytkownikiem, uniemożliwia wykonanie usługi.
  9. Po trzech bezskutecznych próbach nawiązania połączenia, lekarz odstąpi od dalszych prób. W takim wypadku użytkownikowi przysługuje zwrot środków w zakresie i na zasadach określonych w § 13 ust. 13-16 niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług.
  10. W wypadku stwierdzenia przez lekarza w toku teleporady braku podstaw do wystawienia e-skierowania i odmowy jego wystawienia, użytkownikowi nie przysługuje zwrot środków.
  11. W wypadku odmowy wystawienia użytkownikowi e-skierowania na badanie lub wizytę wskazane przez użytkownika i wystawienia e-skierowania na inne badanie lub wizytę, usługę uważa się za zrealizowaną i użytkownikowi nie przysługuje zwrot środków.

 

  • 10 OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKA

Użytkownik korzystający z usług TELEMED zobowiązuje się do:

  • przestrzegania zasad niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług;
  • korzystania z Portalu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej TELEMED i osób trzecich;
  • zaniechania dostarczania treści o charakterze bezprawnym;
  • zaniechania z korzystanie z usług TELEMED w sposób bezprawnie zakłócający funkcjonowanie Portalu, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń oraz rozsyłanie, lub umieszczanie w Portalu niezamówionej informacji handlowej;
  • zapoznania się z wszelkimi wiadomościami i zaleceniami kierowanymi do niego przez lekarza lub TELEMED, w tym za pośrednictwem Portalu, wiadomości SMS lub e-mail;
  • wypełnienia formularza ankiety osobiście;
  • zachowania w poufności danych do logowania do konta pacjenta;
  • podawania wyłącznie prawdziwych, aktualnych, rzetelnych i kompletnych informacji dotyczących stanu jego zdrowia i historii leczenia;
  • przedstawienia na żądanie lekarza wszelkich informacji i dokumentów dotyczących stanu zdrowia i historii leczenia w ciągu 24 godzin od chwili zamieszczenia wezwania w koncie pacjenta lub przesłania go użytkownikowi za pomocą wiadomości SMS lub e-mail;
  • odebrania połączenia nawiązywanego przez lekarza w wykonaniu zamówionej usługi;
  • postępowania zgodnie z zaleceniami udzielonymi przez lekarza;
  • zapoznania się i postępowania zgodnie z zaleceniami znajdującymi się na ulotce dołączonej do leku;     
  • w wypadku wystąpienia jakichkolwiek efektów ubocznych w wyniku zażycia leku przepisanego przez lekarza w wykonaniu usługi lub w wypadku wystąpienia ewentualnych wątpliwości związanych z przyjmowaniem leku – skontaktowania się z lekarzem udzielającym świadczenia, innym lekarzem lub farmaceutą.

 

  • 11 REKLAMACJE
  1. Użytkownikowi przysługuje prawo do zgłoszenia uwag lub reklamacji dotyczących świadczonych przez TELEMED usług, w tym udzielanych przez lekarzy świadczeń zdrowotnych, oraz związanych z funkcjonowaniem strony internetowej telemed.pl
  2. Uwagi lub reklamacje są składane w następujący sposób:
    • zgłoszenia mogą być dokonywane w dowolnej formie, w szczególności:
      1. za pomocą wiadomości elektronicznych wysyłanej na adres email: kontakt@telemed.pl;
      2. telefonicznie pod numerem tel. 661 269 472;
      3. pisemnie pod adresem: ul. Łukaszczyka 34 lok. 25, 02-781 Warszawa;
    • treść zgłoszenia powinna zawierać, w szczególności:
      1. dane identyfikacyjne użytkownika, tj.: imię i nazwisko, PESEL, nr telefonu,
      2. adres e-mail lub adres korespondencyjny, na które ma być wysłana odpowiedź;
      3. określenie przedmiotu zgłoszenia;
      4. wskazanie daty i godziny zaistnienia zdarzenia objętego zgłoszeniem,
      5. określenie ewentualnego żądania.
  1. Rozpatrzenie zgłoszeń następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia wpływu uwag lub reklamacji.
  2. Odpowiedzi na zgłoszenia udzielane są za pomocą wiadomości elektronicznych wysyłanych na adres e-mail lub pisemnie na adres korespondencyjny podany przez użytkownika zgodnie z pkt 2 lit. b niniejszego ustępu.

 

  • 12 PŁATNOŚCI
  1. Wysokość cen usług świadczonych przez TELEMED określona jest w cenniku stale udostępnianym na stronie internetowej telemed.pl oraz podana jest w Portalu.
  2. Wszystkie ceny podawane przez TELEMED są cenami brutto, tj. uwzględniają podatek VAT i są wyrażone w walucie złoty polski.
  3. W wypadku zmian wysokości ceny, nowa cena obowiązuje od chwili zamieszczenia jej w cenniku, o którym mowa w ust. 1 powyżej oraz w Portalu.
  4. TELEMED nie nalicza opłat tytułem korzystania ze środków porozumiewania się na odległość w celu zawarcia umowy lub realizacji usług.
  5. Z zastrzeżeniem postanowień ust. 6 niniejszego paragrafu e-recepty, e-skierowania i e-zwolnienia są wystawiane i doręczane użytkownikowi elektronicznie bez naliczania dodatkowych opłat.
  6. Ceny usług nie zawierają kosztów przesyłki wydruków e-recept, e-skierowań lub zwolnień wystawionych w formie pisemnej wyłącznie w wypadkach wskazanych w § 7 ust. 8, § 8 ust. 7 i § 9 ust. 9 niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług. Wydruki e-recept, e-skierowań lub zwolnienia wystawione w formie pisemnej przesyłane są użytkownikowi za pośrednictwem operatora pocztowego, za zwrotem kosztów przesyłki. Użytkownik jest każdorazowo odrębnie informowany o kosztach przesyłki.
  7. Cena jest uiszczana przez użytkownika w trakcie składania zamówienia w Portalu.
  8. W trakcie składania zamówienia Użytkownik jest informowany o momencie płatności ceny i ma możliwość rezygnacji z usługi przed jej uiszczeniem.
  9. Brak uiszczenia opłaty uniemożliwia złożenie przez użytkownika zamówienia na usługę.
  10. Płatności dokonywane za pośrednictwem Portalu (za wyjątkiem metody, wskazanej w ust. 12 pkt 6 niniejszego paragrafu) realizowane są wyłącznie za pośrednictwem zewnętrznego operatora, tj.:

PayU Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu (adres: ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań) wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu pod numerem KRS: 0000274399, posiadającej numery NIP: 7792308495 i REGON: 30052344400000.

  1. Płatności realizowane są na podstawie oraz z zgodnie z regulaminem zewnętrznego operatora płatności udostępnianym na jego stronie internetowej https://poland.payu.com/.
  2. Metodami płatności dostępnymi w Portalu są:
    • BLIK;
    • przelew;
    • karta;
    • portfel elektroniczny Google Pay lub Visa Mobile;
    • płatność odroczona PayPo, Twisto,
    • voucher, o którym mowa w § 13 ust. 13-16 niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług.
  3. TELEMED ani zewnętrzny operator płatności nie pobierają od użytkownika dodatkowych opłat za dokonanie lub przetworzenie płatności lub zwrotu płatności.
  4. Reklamacje dotyczące przebiegu procesu płatności można składać bezpośrednio do wskazanego w ust. 10 niniejszego paragrafu operatora płatności w sposób wskazany w udostępniany przez niego regulaminie lub za pośrednictwem TELEMED.
  5. W przypadku złożenia przez użytkownika za pośrednictwem TELEMED reklamacji dotyczącej przebiegu procesu płatności, reklamacja ta zostanie przekazana operatorowi płatności. Użytkownik zostanie powiadomiony o rozpoznaniu reklamacji.
  6. Wszelkie zwroty płatności na rzecz użytkownika dokonywane są na rachunek bankowy, z którego płatność została dokonana.
  7. Płatność i zwrot płatności uważane są za dokonane w momencie zaksięgowania kwoty na rachunku bankowym odbiorcy płatności.

 

  • 13 ZAWARCIE, ROZWIĄZANIE I ODSTĄPIENIE OD UMOWY
  1. Umowa o świadczenie usługi teleporady na rzecz użytkownika zawierana jest w sposób, o którym mowa w § 5 ust. 21 niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług, zaś umowa o świadczenie usługi konta pacjenta zawierana jest w sposób, o którym mowa w § 3 ust. 4 niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług na zasadach określonych w jego treści.
  2. Potwierdzenie zawarcia umowy jest przekazywane użytkownikowi za pomocą wiadomości sms lub e-mail, zgodnie z podanymi przez niego danymi kontaktowymi, a w wypadku korzystania przez użytkownika z konta pacjenta – jest na nim zachowywane.
  3. Umowa o świadczenie usługi teleporady zostaje zawarta w momencie dokonania płatności przez użytkownika, zaś umowa o świadczenie usługi konto pacjenta zostaje zawarta w momencie skutecznego zakończenia rejestracji konta pacjenta.
  4. Umowa o świadczenie usługi konto pacjenta zawierana jest na czas nieoznaczony i może zostać wypowiedziana przez każdą ze Stron, przy czym TELEMED przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy z zachowaniem miesięcznego terminu wypowiedzenia, a użytkownikowi przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy w każdym czasie bez konieczności zachowania terminu wypowiedzenia. Użytkownik może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi konta pacjenta składając dyspozycję usunięcia konta, o której mowa w § 3 ust. 12 niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług. W takim wypadku konto pacjenta zostanie usunięte niezwłocznie.
  5. TELEMED przysługuje prawo wypowiedzenia umowy w zakresie konta pacjenta bez zachowania terminu wypowiedzenia w przypadku uzasadnionego podejrzenia naruszenia niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług przez użytkownika lub inną osobę korzystającą z konta pacjenta i usunięcia konta pacjenta.
  6. Z zastrzeżeniem postanowień ust. 9 poniżej, Użytkownik ma prawo do odstąpienia od zawartej z TELEMED umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, jednakże użytkownik ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione na jego rzecz do chwili odstąpienia od umowy, w szczególności za czynność, o której mowa w ust. 7 poniżej – w wypadku jej wykonania.
  7. Koszt dokonania przez lekarza wstępnej analizy informacji i dokumentów przekazanych przez użytkownika na potrzeby wykonania świadczonych przez TELEMED usług wynosi 29,00 zł brutto.
  8. Użytkownik nie ponosi innych niż wskazane w poprzednim ustępie kosztów związanych z odstąpieniem od umowy, w szczególności nie ponosi jakichkolwiek kosztów zwrotu.
  9. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje użytkownikowi w wypadku, gdy TELEMED wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą użytkownika, wyrażoną w szczególności poprzez złożenie stosownego oświadczenia w formularzu ankiety, który został poinformowany przed rozpoczęciem wykonywania usługi, że po jej wykonaniu użytkownik utraci prawo do odstąpienia od umowy, co użytkownik przystępując do zawarcia umowy przyjmuje do wiadomości.
  10. Użytkownik może odstąpić od umowy składając TELEMED oświadczenie o odstąpieniu od umowy, w szczególności:
    • za pomocą wiadomości elektronicznych wysyłanej na adres email: kontakt@telemed.pl;
    • przez Portal;
    • pisemnie pod adresem: ul. Łukaszczyka 34 lok. 25, 02-781 Warszawa,

przy czym do zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. TELEMED ma obowiązek niezwłocznie przesłać użytkownikowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego w sposób, o którym mowa w punkcie 1 i 2 niniejszego ustępu.

  1. W celu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy użytkownik może skorzystać z formularza stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług.
  2. W przypadku skutecznego odstąpienia użytkownika od umowy, umowa uważana jest za niezawartą, a płatność zostanie mu zwrócona niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni.
  3. W przypadku niewykonania usługi z przyczyn leżących po stronie użytkownika, tj. w szczególności w wypadku braku przekazania przez użytkownika wszystkich wymaganych informacji lub dokumentów na żądanie lekarza, 3-krotnego nieodebrania połączenia od TELEMED lub przerwania połączenia przez Użytkownika użytkownik otrzyma voucher o wartości usługi pomniejszonej o kwotę, o której mowa w ust. 7 niniejszego paragrafu (dalej: „Voucher”).
  4. W wypadku, gdy w dniu powiadomienia użytkownika przez TELEMED o przyznaniu mu Vouchera, użytkownik zawrze umowę na wykonanie tej samej usługi, która uprzednio nie została na jego rzecz wykonana w warunkach, o których mowa w ustępie poprzednim, wartość Vouchera zostanie powiększona o kwotę, o której mowa w ust. 7 niniejszego paragrafu w sposób umożliwiający użytkownikowi dokonanie zapłaty za ponowną usługę za pomocą tego Vouchera w całości.
  5. Voucher może być wykorzystany na usługę TELEMED o cenie nieprzekraczającej wartości Vouchera. Voucher może pokryć całkowicie lub pomniejszyć cenę wybranej usługi.
  6. Voucher jest ważny przez okres 3 (trzech) miesięcy od dnia jego przekazania użytkownikowi.

 

  • 14 ODPOWIEDZIALNOŚĆ
    1. TELEMED zapewnia, że wszystkie diagnozy, procedury i inne profesjonalne usługi opieki zdrowotnej są świadczone i wykonywane wyłącznie przez uprawnionych lekarzy.
    2. Odpowiedzialność za zgodność usług z umową ponosi TELEMED, jako strona umowy z użytkownikiem.
    3. Odpowiedzialność za szkody będące następstwem udzielania świadczeń zdrowotnych albo niezgodnego z prawem zaniechania udzielania świadczeń zdrowotnych ponoszą solidarnie TELEMED i lekarz – w przypadku wykonywania działalności leczniczej przez lekarza w ramach indywidualnej praktyki lekarskiej wyłącznie w zakładzie leczniczym na podstawie umowy z TELEMED albo indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej wyłącznie w zakładzie leczniczym na podstawie umowy z TELEMED. O spełnianiu niniejszego warunku użytkownik zostanie powiadomiony w wypadku złożenia takiego zapytania.
    4. Lekarz podlega odpowiedzialności zawodowej przed właściwą Okręgową Izbą Lekarską.
    5. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe na skutek przekazania niekompletnych, nieprawdziwych lub nieaktualnych informacji lub dokumentów, zwłaszcza w przypadku podania danych osób trzecich.
    6. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe na skutek korzystania przez niego z usług w sposób sprzeczny z niniejszym Regulaminem Świadczenia Usług.
    7. TELEMED nie ponosi odpowiedzialności za skutki naruszenia przez użytkownika zaleceń lekarza lub zaleceń zawartych na ulotce leku przepisanego użytkownikowi w wykonaniu usługi.
    8. Użytkownik jest odpowiedzialny za sprawność i właściwe parametry sprzętu niezbędnego do skorzystania z usług TELEMED, w szczególności za możliwość prawidłowego odbioru skierowanego do niego połączenia.
  1. Żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi na skutek siły wyższej, tj. na skutek okoliczności nadzwyczajnych, nieprzewidywalnych, pozostających poza ich kontrolą bądź też niemożliwych do uniknięcia mimo możliwości ich przewidzenia, w szczególności takich jak: klęski żywiołowe, katastrofy, strajki, zamieszki, embarga, wojny, epidemie, awarie sieci Internet lub zewnętrznych systemów teleinformatycznych. W razie zajścia siły wyższej, terminy wykonania usługi ulegają przedłużeniu o czas jej trwania. Każda ze Stron niezwłocznie po wystąpieniu siły wyższej oraz po powzięciu wiadomości o jej wpływie na terminowe i prawidłowe wykonanie usługi, powiadomi drugą Stronę dostępnymi kanałami informacyjnymi o powyższym zdarzeniu i jego wpływie na możliwość realizacji zobowiązań. W takim wypadku TELEMED poinformuje użytkownika o prawie do rezygnacji z usługi i uzyskania zwrotu uprzednio dokonanej płatności.

 

  • 15 POLITYKA PRYWATNOŚCI
  1. Zasady przetwarzania danych osobowych użytkowników oraz informacje na temat plików cookies określone są w polityce prywatności, stale udostępnianej na stronie internetowej telemed.pl (dalej: „Polityka Prywatności”).
  2. Użytkownik korzystający z usług TELEMED ma obowiązek zapoznać się z treścią Polityki Prywatności.

  • 16 PRAWA WŁASNOŚĆI INTELEKTUALNEJ
  1. TELEMED zastrzega sobie wszelkie prawa do Portalu, jego części i zawartych w nim elementów, których jest właścicielem, w tym między innymi wszelkie prawa własności intelektualnej i przemysłowej, które posiada w stosunku do nich. TELEMED nie udziela użytkownikom żadnych licencji ani zezwoleń na korzystanie z Portalu, jego części i zawartych w nim elementów innych niż wyraźnie określone w niniejszym paragrafie.
  2. Wszelkie elementy, które stanowią część Portalu lub są w nim zawarte, w tym wszystkie materiały w nim opublikowane, są własnością lub znajdują się pod kontrolą TELEMED lub osób trzecich, które zezwoliły na ich użycie.
  3. Użytkownik zobowiązany jest do zaniechania usuwania, zmieniania oraz dokonywania jakiejkolwiek ingerencji w uwagi, legendy, znaki lub symbole, które TELEMED lub posiadacze praw włączają do swojej własności intelektualnej lub przemysłowej (np. prawa autorskie, ©, ® i ™ itp.).
  4. TELEMED upoważnia użytkowników wyłącznie do dostępu i korzystania z Portalu oraz jego wszelkich części lub elementów w nim zawartych na zasadach zgodnych z niniejszym Regulaminem Świadczenia Usług.
  5. TELEMED nie przenosi żadnych praw do Portalu, jego części lub jakichkolwiek elementów w nim zawartych na użytkowników ani na osoby trzecie.
  6. Użytkownicy nie są upoważnieni do kopiowania, rozpowszechniania (w jakikolwiek sposób, również za pomocą poczty elektronicznej lub w Internecie), transmitowania, komunikowania, poprawiania, zmieniania, przekształcania, cedowania lub podejmowania jakichkolwiek innych działań, które wiążą się z komercyjnym wykorzystaniem Portalu, jego części lub elementów w nim zawartych, bez uprzedniej wyraźnej zgody posiadacza praw do eksploatacji wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem bezskuteczności.
  7. Wszelkie wykorzystanie w jakikolwiek sposób Portalu, jego części lub jakichkolwiek elementów w nim zawartych, w tym treści i materiałów udostępnianych w Portalu, w celu innym niż dozwolony użytek osobisty, wymaga uprzedniej wyraźnej zgody TELEMED wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem bezskuteczności.
  8. Dostęp do Portalu, jego części i wszystkich elementów w nim zawartych i korzystanie z nich każdorazowo przyznane jest użytkowi wyłącznie do celów osobistych i niekomercyjnych.

 

  • 17 PRZELEW PRAW I OBOWIĄZKÓW

Dokonanie przelewu praw i obowiązków przez użytkownika na osobę trzecią wymaga uprzedniego wyrażenia przez TELEMED zgody udzielonej w formie pisemnej pod rygorem bezskuteczności.

 

  • 18 ZMIANA REGULAMINU
  1. TELEMED przysługuje prawo do zmiany treści niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług.
  2. W wypadku zmiany treści niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług TELEMED powiadomi użytkownika poprzez Portal – w wypadku użytkowników dysponujących kontem pacjenta – lub za pomocą wiadomości e-mail lub sms, zgodnie z informacjami kontaktowymi podanymi przez użytkownika oraz udostępni nową treść Regulaminu Świadczenia Usług w Portalu.
  3. Zmiana treści Regulaminu Świadczenia Usług wchodzi w życie w terminie wskazanym przez TELEMED, jednak nie wcześniej niż 14 dni od chwili udostępnienia w Portalu informacji o zmianie.
  4. Do wszelkich umów zawartych po wejściu w życie nowej treści Regulaminu Świadczenia Usług stosuje się nową treść.
  5. Do umów zawartych przed wejściem w życie nowej treści Regulaminu Świadczenia Usług a realizowanych po wejściu w życie nowej treści Regulaminu Świadczenia Usług stosuje się treść poprzednio obowiązującą.
  6. W wypadku korzystania przez użytkownika z usługi konta pacjenta, użytkownikowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w zakresie świadczenia tej usługi w wypadku zmiany Regulaminu Świadczenia Usług. W takim wypadku Użytkownik może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy w zakresie tej usługi w terminie 14 dni od dnia powiadomienia go przez TELEMED o zmianie.

 

  • 19 POZOSTAŁE POSTANOWIENIA
  1. Wszelka korespondencja wymieniana między Stronami za pośrednictwem Portalu, wiadomości sms lub e-mail uważana jest za doręczoną adresatowi z chwilą jej nadania zgodnie z danymi kontaktowymi podanymi przez adresata.
  2. Jeżeli jakiekolwiek postanowienie niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług okazałoby się nieważne, pozostałe postanowienia Umowy pozostają w mocy (klauzula salwatoryjna).
  3. Do niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług oraz zawartych na jego podstawie umów zastosowanie mają w szczególności następujące akty prawne:
    • ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
    • ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
    • ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
    • ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
    • ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
  4. Integralną częścią niniejszego Regulaminu Świadczenia Usług stanowi:

Załącznik nr 1 – Formularz odstąpienia od umowy.

 

 

Załącznik nr 1

Formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy

 

Adresat:

TELEMED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

  1. Łukaszczyka 34 lok. 25, 02-781 Warszawa

adres email: kontakt@telemed.pl

numer telefonu: 661 269 472

Nadawca:

 

____________________________

imię i nazwisko użytkownika

                       

____________________________

adres użytkownika

                        ____________________________

adres e-mail, nr telefonu

 

 

FORMULARZ OŚWIADCZENIA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

 

Ja  ___________________________ (imię i nazwisko) niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy o świadczenie następującej usługi/usług: ___________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

(opis usługi)

 

 

Data zawarcia umowy: __________

 

 

Miejscowość i data złożenia oświadczenia:     ______________________

 

 

 

_____________________________

Podpis użytkownika*

 

* konieczny tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej