TELEMED SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego
- 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy regulamin organizacyjny („Regulamin Organizacyjny”) został ustanowiony dla podmiotu leczniczego: TELEMED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie przy ul. Łukaszczyka 34 lok. 25, 02-781 Warszawa, wpisanego do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000736577, posiadającej numery: REGON: 380535123 i NIP: 9512464233, wpisanego do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego, nr księgi 000000289958 (zwanego dalej: „TELEMED”).
- Podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą w zakładzie leczniczym pod nazwą „MÓJDOKTOR.PL”.
- TELEMED działa na podstawie:
- powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 991 z późn. zm.) (zwana dalej „u.d.l.”);
- wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego;
- niniejszego Regulaminu Organizacyjnego;
- umowy Spółki TELEMED.
- 2. CELE I ZADANIA
- Celem TELEMED jest prowadzenie działalności leczniczej poprzez udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie wskazanym w § 4 ust. 2 niniejszego Regulaminu Organizacyjnego za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w rozumieniu art. 3 ust. 1 zd. 2 u.d.l.
- Zadaniami TELEMED są:
- udzielanie indywidualnych porad i konsultacji w zakresie wskazanym w niniejszym Regulaminie Organizacyjnym przez osoby wykonujące zawody medyczne, w tym wystawienie e – recept;
- orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia, w tym o czasowej niezdolności do pracy;
- promocja zdrowia i profilaktyka;
- edukacja pacjentów;
- prowadzenie dokumentacji medycznej.
- 3. STRUKTURA ORGANIZACYJNA ZAKŁADU LECZNICZEGO,
ORGANIZACJA I ZADANIA POSZCZEGÓLNYCH JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH
- TELEMED posiada następujący zakład leczniczy: MÓJDOKTOR.PL (adres: ul. Łukaszczyka 34 lok. 25, 02-781 Warszawa).
- W zakładzie leczniczym, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu, działa następująca jednostka organizacyjna: MÓJDOKTOR.PL TELEMEDYCYNA (adres: ul. Łukaszczyka 34 lok. 25, 02-781 Warszawa).
- W zakładzie leczniczym MÓJDOKTOR.PL funkcjonują następujące stanowiska:
- kierownik – rolę kierownika pełni zarząd TELEMED;
- lekarze;
- personel administracyjny.
- Kierownik wykonuje następujące podstawowe obowiązki:
- organizowanie i kierowanie pracą personelu zakładu leczniczego;
- organizowanie i kierowanie pracą jednostek organizacyjnych i komórek organizacyjnych TELEMED;
- wykonywanie w imieniu TELEMED czynności z zakresu prawa pracy;
- prowadzenie spraw TELEMED;
- reprezentowanie TELEMED w relacjach z osobami trzecimi;
- nadzorowanie jakości pracy personelu, jednostek i komórek organizacyjnych;
- przeprowadzanie kontroli wewnętrznych;
- wprowadzanie i egzekwowanie stosowania procedur, standardów, regulaminów świadczenia usług zdrowotnych;
- wykonywanie obowiązków wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności z u.d.l.
- Lekarz wykonuje następujące podstawowe obowiązki:
- udzielanie świadczeń zdrowotnych, określonych w niniejszym Regulaminie Organizacyjnym w następujący sposób:
- w ramach posiadanej specjalności;
- zgodnie z aktualnym stanem wiedzy medycznej;
- zgodnie z dostępnymi metodami i środkami zapobiegania, rozpoznawania i leczenia chorób;
- zgodnie z zasadami etyki zawodowej;
- zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa;
- z należytą starannością oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
- edukacja pacjentów;
- prawidłowe prowadzenie indywidualnej dokumentacji medycznej pacjenta;
- wykonywanie obowiązków wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności z ustawy o z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty.
- udzielanie świadczeń zdrowotnych, określonych w niniejszym Regulaminie Organizacyjnym w następujący sposób:
- Czynności administracyjne mające na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania jednostki organizacyjnej mogą być prowadzone są przez personel administracyjny TELEMED.
- Wszystkie jednostki i podmioty wchodzące w skład struktury organizacyjnej TELEMED współdziałają ze sobą, w szczególności niezwłocznie przekazują sobie nawzajem wszelkie informacje niezbędne dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu leczniczego pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym, rehabilitacyjnym i administracyjno-gospodarczym. Wymiana informacji następuje w szczególności za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
- Lekarz podlega odpowiedzialności zawodowej przed właściwą Okręgową Izbą Lekarską.
- 4. RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ
I ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
- TELEMED prowadzi działalność leczniczą w rodzaju: ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
- Jednostka organizacyjna MÓJDOKTOR.PL TELEMEDYCYNA udziela świadczeń zdrowotnych w zakresie:
- Pozostała opieka ambulatoryjna – choroby wewnętrzne (kod resortowy funkcji ochrony zdrowia HC.1.3.9., kod resortowy dziedziny medycyny – 07),
- Pozostała opieka ambulatoryjna – psychiatria (kod resortowy funkcji ochrony zdrowia HC.1.3.9., kod resortowy dziedziny medycyny – 30),
- Pozostała opieka ambulatoryjna – położnictwo i ginekologia (kod resortowy funkcji ochrony zdrowia HC.1.3.9., kod resortowy dziedziny medycyny – 29).
- 5. MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
- TELEMED udziela świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w rozumieniu art. 3 ust. 1 zd. 2 u.d.l., tj. poprzez kanały łączności serwisu internetowego telemed.pl lub poprzez kontakt telefoniczny z pacjentem.
- Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, o których mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu, jest miejsce przebywania osób wykonujących zawód medyczny udzielających tych świadczeń, tj. siedziba TELEMED.
- Świadczenia zdrowotne są udzielane w godzinach wskazanych w harmonogramie stale udostępnianym na stronie internetowej telemed.pl, przy czym każdorazowo data i godzina wykonania danego świadczenia zdrowotnego na rzecz oznaczonego pacjenta ustalana jest z nim indywidualnie.
- 6. PRZEBIEG I ORGANIZACJA PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
- TELEMED udziela świadczeń zdrowotnych wyłącznie na zasadzie pełnej odpłatności przez pacjenta, na zasadach określonych w § 8 niniejszego Regulaminu.
- TELEMED nie udziela świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych.
- TELEMED nie może odmówić udzielenia świadczenia zdrowotnego osobie, która potrzebuje natychmiastowego udzielenia takiego świadczenia ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia, zgodnie z treścią art. 15 u.d.l.
- Świadczenia zdrowotne są udzielane:
- dostępnymi metodami i środkami zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej;
- zgodnie z zasadami etyki zawodowej;
- z należyta starannością;
- z poszanowaniem praw pacjenta;
- zgodnie z wewnętrznymi standardami udzielania świadczeń, jeżeli zostały wdrożone
- Świadczenia zdrowotne są udzielne wyłącznie przez lekarzy współpracujących z TELEMED na podstawie zawartych z nimi umów.
- TELEMED udziela świadczeń zdrowotnych w formie teleporad z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności.
- Umowy o wykonanie świadczeń zdrowotnych są zawierane przez pacjentów z TELEMED elektronicznie, za pośrednictwem strony internetowej telemed.pl, zgodnie z treścią regulaminu świadczenia usług stale udostępnianego na stronie internetowej telemed.pl.
- Warunkiem dokonania rejestracji na wizytę i skorzystania ze świadczeń zdrowotnych jest posiadanie konta pacjenta w serwisie internetowym telemed.pl i akceptacja regulaminu świadczenia usług, który jest stale udostępniany na stronie internetowej telemed.pl. W celu założenia konta pacjenta pacjent podaje TELEMED swoje dane osobowe oraz kontaktowe. Procedura założenia konta pacjenta jest opisana w regulaminie świadczenia usług stale udostępnianym na stronie internetowej telemed.pl.
- Przed udzieleniem świadczenia zdrowotnego pacjent składa oświadczenie o wyrażeniu zgody na udzielenie świadczenia zdrowotnego zgodnie z przepisami ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Brak wyrażenia przez pacjenta zgody na udzielenie świadczenia zdrowotnego uniemożliwia jego udzielenie.
- W ramach świadczenia zdrowotnego pacjent może otrzymywać: e-recepty, e-skierowania, e-zlecenia na wyroby medyczne lub e-zwolnienia.
- Za udzielone świadczenia zdrowotne, TELEMED wystawia rachunek, w którym, na wniosek pacjenta, wyszczególnia zrealizowane procedury diagnostyczne i terapeutyczne.
- TELEMED nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie świadczenia zdrowotnego na skutek siły wyższej, tj. na skutek okoliczności nadzwyczajnych, nieprzewidywalnych, pozostających poza jego kontrolą bądź też niemożliwych do uniknięcia mimo możliwości ich przewidzenia, w szczególności: klęski żywiołowe, katastrofy, strajki, zamieszki, embarga, wojny, epidemie, awarie sieci Internet lub zewnętrznych systemów teleinformatycznych. W razie zajścia siły wyższej, terminy wykonania świadczenia zdrowotnego ulegają przedłużeniu o czas jej trwania. TELEMED niezwłocznie po wystąpieniu siły wyższej oraz po powzięciu wiadomości o jej wpływie na terminowe i prawidłowe wykonanie świadczenia zdrowotnego, powiadomi pacjenta dostępnymi kanałami informacyjnymi o powyższym zdarzeniu i jego wpływie na jej zdolność do realizacji zobowiązań oraz poinformuje go o prawie do rezygnacji ze świadczenia zdrowotnego i uzyskania zwrotu uprzednio uiszczonej opłaty.
- Pacjentowi przysługuje prawo do zgłoszenia uwag lub reklamacji dotyczących udzielanych przez lekarzy świadczeń zdrowotnych oraz związanych z funkcjonowaniem strony internetowej telemed.pl na następujących zasadach:
- zgłoszenia dokonywane są za pomocą wiadomości elektronicznych wysyłanych na adres email: kontakt@telemed.pl,
- treść zgłoszenia powinna zawierać, w szczególności:
- dane identyfikacyjne pacjenta, tj.: imię i nazwisko, PESEL, nr telefonu,
- adres e-mail lub adres korespondencyjny na które ma być wysłana odpowiedź;
- określenie przedmiotu zgłoszenia;
- wskazanie daty i godziny zaistnienia zdarzenia objętego zgłoszeniem,
- określenie ewentualnego żądania.
- rozpatrzenie zgłoszeń następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia wpływu uwag lub reklamacji;
- odpowiedzi na zgłoszenia udzielane są za pomocą wiadomości elektronicznych wysyłanych na adres e-mail lub pisemnie na adres korespondencyjny, podany przez pacjenta zgodnie z pkt 2 lit. b niniejszego ustępu.
- Szczegółowy opis sposobu udzielania świadczeń zdrowotnych w TELEMED znajduje się w regulaminie świadczenia usług, który jest stale udostępniany na stronie internetowej telemed.pl.
- 7. WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI PODMIOTAMI LECZNICZYMI
- TELEMED współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
- TELEMED udziela innym podmiotom wykonującym działalność leczniczą informacji związanych z pacjentem w przypadku, gdy:
- pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy wyraża zgodę na ujawnienie tajemnicy,
- zachowanie tajemnicy może stanowić niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia pacjenta lub innych osób,
- zachodzi potrzeba przekazania niezbędnych informacji o pacjencie związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych innemu lekarzowi lub uprawionym osobom uczestniczącym w udzielaniu tych świadczeń,
- przepisy prawa powszechnie obowiązującego tak stanowią.
- TELEMED udostępnia podmiotom wykonującym działalność leczniczą dokumentację medyczną pacjentów, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych.
- W trakcie wykonywania świadczeń zdrowotnych lekarz może zwrócić pacjentowi uwagę na objawy uzasadniające wizytę w stacjonarnej placówce medycznej lub wezwanie służb ratunkowych. Lekarz może zlecić pacjentowi odbycie przez użytkownika wizyty w stacjonarnym zakładzie leczniczym, wykonanie dodatkowych badań lub konsultację z lekarzem o innej specjalności.
- W trakcie udzielania świadczeń zdrowotnych lekarz może wystawić pacjentowi elektroniczne skierowanie na badanie lub konsultację u innego lekarza specjalisty. W trakcie udzielania świadczeń zdrowotnych lekarz może wystawić skierowanie na leczenie szpitalne lub inne realizowane w warunkach stacjonarnych i całodobowych, jeżeli cel leczenia nie może być osiągnięty ambulatoryjnie w ramach świadczeń zdrowotnych oferowanych przez TELEMED.
- Jeżeli istnieją ku temu wskazania medyczne, w szczególności w przypadku uzasadnionego podejrzenia zagrożenia bezpośredniego zdrowia lub życia pacjenta, lekarz niezwłocznie wezwie służby ratunkowe do miejsca, w którym według jego wiedzy znajduje się pacjent.
- W razie wątpliwości diagnostycznych lub terapeutycznych lekarz z własnej inicjatywy bądź na wniosek pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego, jeżeli uzna to za uzasadnione w świetle wymagań wiedzy medycznej, może zasięgnąć opinii właściwego lekarza specjalisty, w szczególności innego lekarza udzielającego świadczeń zdrowotnych w TELEMED.
- Odpowiedzialność za szkody będące następstwem udzielania świadczeń zdrowotnych albo niezgodnego z prawem zaniechania udzielania świadczeń zdrowotnych ponoszą solidarnie TELEMED i lekarz – w przypadku wykonywania działalności leczniczej przez lekarza w ramach indywidualnej praktyki lekarskiej wyłącznie w zakładzie leczniczym na podstawie umowy z TELEMED albo indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej wyłącznie w zakładzie leczniczym na podstawie umowy z TELEMED.
- 8. POBIERANIE OPŁAT ZA ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE
I WYSOKOŚĆ OPŁAT
- Podmiot leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie na podstawie umów zawieranych z pacjentami.
- Opłaty za udzielanie świadczeń zdrowotnych są ustalone zgodnie z cennikiem który jest stale udostępniany na stronie internetowej telemed.pl.
- Opłaty za udzielenie świadczenia zdrowotnego są pobierane przed przystąpieniem do udzielania świadczenia zdrowotnego.
- Sposób uiszczania opłat za świadczenia zdrowotne określa regulamin świadczenia usług, który jest stale udostępniany na stronie internetowej telemed.pl.
- Przed rozpoczęciem udzielania świadczenia zdrowotnego pacjenci są informowani o możliwości rezygnacji z udzielania świadczeń zdrowotnych. W przypadku skorzystania przez pacjenta z prawa do rezygnacji z udzielania świadczeń zdrowotnych, zgodnie z zasadami określonymi w regulaminie świadczenia usług, uiszczona opłata podlega zwrotowi.
- Przy zawarciu umowy TELEMED zachowuje prawo odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego, jeśli byłoby to nieuzasadnione, niecelowe lub okoliczności wskazują, że pacjent powinien zostać poddany osobistym lub specjalistycznym badaniom w stacjonarnej placówce medycznej.
- 9. UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
- TELEMED prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną pacjentów korzystających ze świadczeń zdrowotnych i zapewnia ochronę oraz poufność danych zawartych w tej dokumentacji zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
- TELEMED udostępnia dokumentację medyczną na zasadach zgodnych z przepisami prawa powszechnie obowiązującego następującym podmiotom uprawnionym:
- pacjentowi, jego przedstawicielowi ustawowemu, osobie upoważnionej przez pacjenta,
- podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
- organom władzy publicznej, w tym Rzecznikowi Praw Pacjenta, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom w ochronie zdrowia, a także Rzecznikowi Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności nadzoru i kontroli;
- podmiotom, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia;
- upoważnionym przez podmiot, o którym mowa w art. 121 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, osobom wykonującym zawód medyczny, w zakresie niezbędnym do sprawowania nadzoru nad podmiotem leczniczym niebędącym przedsiębiorcą;
- Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez nią zadań określonych w art. 31n ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 146);
- Agencji Badań Medycznych w zakresie określonym ustawą z dnia 21 lutego 2019 r. o Agencji Badań Medycznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 2064);
- ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
- uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
- organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
- podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;
- zakładom ubezpieczeń, za zgodą pacjenta;
- komisjom lekarskim podległym ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, wojskowym komisjom lekarskim oraz komisjom lekarskim Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Agencji Wywiadu, podległym Szefom właściwych Agencji;
- osobom wykonującym zawód medyczny, w związku z prowadzeniem przeglądu akredytacyjnego podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów ustawy z dnia 16 czerwca 2023 r. o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta (Dz. U. poz. 1692) albo procedury uzyskiwania innych certyfikatów jakości, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia;
- osobom wykonującym czynności kontrolne na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia;
- członkom zespołów kontroli zakażeń szpitalnych, o których mowa w art. 14 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2023 r. poz. 1284, 909 i 1938), w zakresie niezbędnym do wykonywania ich zadań;
- szkole wyższej lub instytutowi badawczemu do wykorzystania do celów naukowych, bez ujawniania nazwiska i innych danych umożliwiających identyfikację osoby, której dokumentacja dotyczy.
- TELEMED prowadzi dokumentację medyczną pacjenta w formie elektronicznej.
- Dokumentację medyczną udostępnia się na podstawie:
- pisemnego wniosku złożonego przez podmiot uprawniony;
- wniosku złożonego za pośrednictwem strony internetowej telemed.pl;
- wniosku złożonego drogą mailową na adres email podany na stronie internetowej telemed.pl.
- TELEMED dokonuje weryfikacji tożsamości osoby występującej z wnioskiem o udostępnienie dokumentacji medycznej. Dokonanie prawidłowej weryfikacji tożsamości stanowi warunek udostępnienia dokumentacji medycznej.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
- do wglądu;
- poprzez sporządzenie wyciągów, odpisów, kopii lub wydruków;
- za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
- na elektronicznym nośniku danych.
- Udostępnienie dokumentacji następuje w sposób zapewniający zachowanie ochrony danych osobowych.
- TELEMED rejestruje fakt udostępnienia dokumentacji medycznej.
- TELEMED pobiera opłatę za udostępnienie dokumentacji medycznej zgodnie z cennikiem stale udostępnianym na stronie internetowej telemed.pl.
- Opłata pobierana jest za udostępnienie dokumentacji medycznej:
- poprzez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku;
- na informatycznym nośniku danych.
- Opłaty, o których mowa w ust. 10 niniejszego paragrafu, nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej:
- pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie i w sposób, o którym mowa w ust. 10 niniejszego paragrafu;
- w związku z postępowaniem, o którym mowa w art. 17d ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, prowadzonym przez Rzecznika Praw Pacjenta;
- w związku z postępowaniem, o którym mowa w art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 9 marca 2023 r. o badaniach klinicznych produktów leczniczych stosowanych u ludzi, prowadzonym przez Rzecznika Praw Pacjenta;
- w związku z postępowaniem w sprawie świadczenia kompensacyjnego, o którym mowa w art. 67v ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Po śmierci pacjenta dokumentacja medyczna udostępniana jest przedstawicielowi ustawowemu pacjenta lub innej osobie upoważnionej przez pacjenta za życia. Dokumentacja medyczna może zostać ponadto udostępniana osobom bliskim pacjenta, chyba że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił się temu pacjent za życia.
- 10. SPOSÓB KIEROWANIA
JEDNOSTKAMI ORGANIZACYJNYMI ZAKŁADU LECZNICZEGO
- Kierownikiem zakładu leczniczego jest zarząd spółki TELEMED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
- Zarząd TELEMED spółka z ograniczoną odpowiedzialnością kieruje zakładem leczniczym i jednostkami organizacyjnymi.
- Do wyłącznej kompetencji zarządu TELEMED należą:
- ustalenie cen usług;
- decyzje dotyczące budżetu jednostki;
- zatwierdzanie planów inwestycyjnych, naprawczych, audytów;
- wydawanie wewnętrznych aktów prawa;
- udzielanie pełnomocnictw i upoważnień;
- występowanie przez urzędami, sądami i organami administracji;
- zawieranie wszelkich umów, w tym umów o świadczenia zdrowotne oraz umów o współpracę z lekarzami;
- uprawnienia wynikające z przepisów o zasadach prowadzenia spraw spółki z ograniczona odpowiedzialnością i reprezentowania spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.
- Zarząd kieruje zakładem samodzielnie lub przy pomocy osób działających na podstawie udzielonych im przez Zarząd pełnomocnictw.
- 11. NADZÓR
- Personel, jednostki i komórki organizacyjne podlegają nadzorowi TELEMED.
- Niezależnie od postanowień ust. 1 niniejszego paragrafu Minister właściwy do spraw zdrowia ma prawo przeprowadzania kontroli TELEMED pod względem:
- zgodności z prawem;
- W ramach kontroli, minister właściwy do spraw zdrowia jest uprawniony w szczególności do:
- wizytacji pomieszczeń;
- obserwowania czynności związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych w sposób nienaruszający praw pacjenta;
- oceny uzyskanej dokumentacji medycznej;
- oceny informacji i dokumentacji innej niż dokumentacja medyczna;
- oceny realizacji zadań określonych w regulaminie organizacyjnym w zakresie dostępności i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych oraz z pozostałym zakresie wynikającym z u.d.l.
- W ramach udzielonego upoważnienia kontrolujący ma prawo do:
- wstępu do pomieszczeń TELEMED;
- wglądu do dokumentów i innych materiałów związanych z działalnością TELEMED, z uwzględnieniem przepisów o ochronie informacji ustawowo chronionych;
- przeprowadzania oględzin;
- sprawdzania przebiegu określonych czynności;
- żądania od kierownika i personelu TELEMED ustnych i pisemnych wyjaśnień;
- zabezpieczania dowodów.
- Kierownik jest obowiązany do:
- niezwłocznego przedstawiania na żądanie kontrolującego wszelkich dokumentów i materiałów niezbędnych do przeprowadzenia kontroli oraz zapewnienia terminowego udzielania wyjaśnień przez personel;
- zapewnienia warunków i środków niezbędnych do sprawnego przeprowadzenia kontroli, w szczególności udostępniania, w miarę możliwości, oddzielnych pomieszczeń z odpowiednim wyposażeniem;
- sporządzenia na żądanie kontrolującego niezbędnych do kontroli odpisów, kserokopii lub wyciągów z dokumentów oraz zestawień i obliczeń opartych na dokumentach.
- Z przeprowadzonej kontroli sporządza się wystąpienie pokontrolne.
- Na podstawie ustaleń kontroli dopuszczalne jest przedstawienie kierownikowi w wystąpieniu pokontrolnym zaleceń pokontrolnych nakazujących usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości.
- Każda kontrola odbywa się na zasadach określonych w art. 118 – 122 u.d.l.
- 12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- We wszelkich kwestiach nieujętych w niniejszym Regulaminem Organizacyjnym zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego na terenie RP, w szczególności u.d.l.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu Organizacyjnego obowiązują wszystkich pracowników TELEMED i podmioty z nim współpracujące, wykonujące świadczenia zdrowotne na jego rzecz, pacjentów, partnerów, oraz osoby wskazane lub upoważnione przez pacjentów.
- Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu Organizacyjnego nie ogranicza praw pacjenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
- Treść niniejszego Regulaminu Organizacyjnego jest stale udostępniana na stronie internetowej telemed.pl.
- Niniejszy Regulamin Organizacyjny wchodzi w życie z dniem 19.05.2025r.